ÚVOD / Blog / S Unicorn College do CERNu I.

S Unicorn College do CERNu I.

Spolupráce mezi Unicorn College a CERNem není žádným tajemstvím. Ale není to jen o spolupráci na dálku. Minulý týden měli studenti spolu s našimi kolegy možnost se do CERNu zajet podívat. A jaké jsou dojmy? Vedoucí studijního oddělení, Patrícia Kolmanová, se s námi o své zážitky podělila.
Před pár měsíci jsme s mojí kolegyní dostaly nabídku od pana ředitele Marka Beránka, jestli se nechceme jet podívat do CERNu (Evropská organizace pro jaderný výzkum), se kterým naše škola dlouhodobě spolupracuje. I když jsme přesně netušily, do čeho jdeme a co nás na výletě se studenty Unicorn College čeká, realita překonala všechny naše očekávání.
Po dlouhé cestě autobusem jsme se v neděli večer konečně dostali na náš hotel kousek od Ženevského letiště. Plán na druhý den byl jasný – krutý budíček v 06:00, ráno exkurze v CERNu a odpoledne výlet do Ženevy. Proto jsme se po rychlém vybalení věcí rozhodli jít rovnou do postele. Vstávání nám na druhý den zpříjemnila luxusní francouzská snídaně – jako milovník croissantů, džemu, čerstvé ovocné šťávy a dobré kávy jsem byla v sedmém nebi. Pak následoval nástup do autobusu a odjezd do CERNu.
Vzhledem k tomu, že nejsem žádný IT odborník, jsem se bála, jestli si z návštěvy CERNu něco odnesu. Nakonec jsem byla mile překvapená. Exkurze začala úvodní prezentací, kde nás seznámili s fungováním, hlavními činnostmi a obrovskou rozlohou CERNu. Na základě zvědavých dotazů studentů jsem se od prezentujících dozvěděli například i informace o možnosti práce v CERNu, o financování organizace, ale také o životě ve Švýcarsku, cenových a platových podmínkách. Následovaly prohlídky dalších budov, prezentace, ukázky velkých počítačových laboratoří nebo výrobní haly. Informace byly více než zajímavé a ze strany vědců předané vtipnou, a především srozumitelnou formou. Občas jsem se ale jako „non-IT“ cítila jako v seriálu The Big Bang Theory, proto raději bližší zhodnocení přenechávám studentům.
Odpoledne jsme se se spolupracovníky vydali do centra Ženevy. Začali jsem jízdou na ruském kole, abychom získali rozhled z ptačí perspektivy a viděli hlavní záchytné body. Ženeva byla nádherná, krásné historické budovy, nekonečná promenáda kolem jezera, všude čisto. Musím dodat, že městu na šarmu přidalo nádherné počasí. Krásný den jsme zakončili v restauraci na břehu Ženevského jezera.
V úterý nás čekal před cestou domů poslední bod našeho programu – vyhlídka Glacier 3000 v regionu Diablerets. Všichni jsme čekali výhled na nádherné alpské scenerie, ale báli jsme se, aby nám tyto pohledy dopřálo i počasí. Naše obavy byly zbytečné, protože nás čekalo azurově-modré nebe, sluníčko a příjemná teplota. To, co jsem viděla po výstupu z lanovky byl jednoznačně jeden z nejkrásnějších zážitků v mém životě.
Na závěr dodám to, že to byl skvělý výlet, u kterého jsme načerpali síly na blížící se akademický rok 2017/2018 a doufám, že podobnou akci si na Unicorn College ještě zopakujeme.